Drops*

博士3年になりました!ひきつづき研究科での日々あれこれをつづります。

スポンサーサイト



    --/--/--(--) --:--:--| スポンサー広告

Uma-sensei と一緒に

Uma先生という虐待の研究の専門家が,アメリカのMissouri大学から来てくださっていました。というわけで,私は観光大使?となり,あちこちご案内したりしていました。

Uma-sensei
(写真は,アサヒビール工場見学に行ったときのものです。)

Uma-sensei は,私が話した千姫さまのロマンティックな物語に興味を示してくださいました。あのね,こんな話・・・

Sen-hime is Japanese princess.
She lived in OSAKA at Azuchi-momoyama to Edo period.
There is a grave and a temple for Sen-hime in this city.
Because, Sen-hime was falling in love with a young priest of that temple.
However, Important family's princess shouldn't be enshrined to the local temple.
It was idea going along at the time.
So, her head hair only was enshrined in there.

But, Recently, People saw that all body was enshrined in there.
Because, the temple was rebuilt.

Important family's princess shouldn't be enshrined to the local temple.
Still and all,
People of that time thought that her all body was secret-enshrined in there.
That's because, she very loved the young priest of the local temple.

I think that power of love was stronger than hierarchy.


さて,大学に行きますかね。
Uma先生,Thank you so much and come again.


    2009/06/19(金) 09:17:37| 日々つれづれ | トラックバック:0
  1. | コメント:2
<<Last Class | ホーム | 風邪をひいてしまったみたいです・・・>>

コメント

部分解釈

お寺と僧侶が出てくる?わからない単語もいろいろありますけど、なんか悲恋物語っぽいかな。
豊臣家滅亡後も悲しい運命が続く姫ですよねえ。
  1. 2009/06/20(土) 08:45:45 |
  2. URL |
  3. macky #yl2HcnkM
  4. [ 編集]

そうですね~。でも,あとで分かったことで,なんかいいなって。ちょっと思いましたです。
  1. 2009/06/25(木) 08:48:09 |
  2. URL |
  3. 管理人 #-
  4. [ 編集]

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

トラックバックURLはこちら
http://drops2008.blog46.fc2.com/tb.php/102-f4008939
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
